Foto verslag Australie 2014 Fraser Island

Een impressie van hoe het was om vanuit Airlie beach naar Fraser Island te gaan, we kwamen onderweg nog langs Yeppoon en Hervey bay.
Check onderaan het bericht voor de links naar nog meer foto's.

Vanuit Airlie beach hadden we een lange rit voor de boeg, we moesten eerst naar Yeppoon omdat de afstand anders te groot werd. Naar Yeppoon is het zo'n 550 km en de navigatie gaf 5 uur en 50 minuten aan. Het was eigenlijk een best saaie rit. Onderweg was er niet veel te zien behalve veel dode kangoeroes. Omdat we pas vrij laat vertrokken was het ook op een gegeven moment donker. Ik heb nog nooit op zo’n donkere weg gereden. Bijna op onze bestemming was het nog donkerder omdat er minder reflectoren op de weg waren. Op een gegeven moment zagen we ook nog levende kangeroe’s langs de weg staan, hierdoor ging ik voor de zekerheid toch maar wat rustiger rijden. Na een overnachting in Yeppoon gingen we naar Hervey bay, Dit is een plek die o.a. bekend staat voor walvis spotten(maar dat hadden we in Zuid Afrika ook al gedaan). Voor ons was dit dus ook meer een tussenstop om de dag later naar Fraser island te gaan.

Fraser island

Fraser Island het grootste zandeiland ter wereld, toch wel een beetje een must see wanneer je daar in de buurt bent. We werden vroeg in de ochtend al opgehaald om naar Fraser island te gaan, vanuit Rivershead vertrekt er een ferry die er ongeveer een uur over doet om op fraser island te komen. Rond 10:00 kwamen we aan op het eiland, omdat we nog niet konden inchecken gingen we maar even kijken wat her resort te bieden had.

Verschil tussen eb en vloed is enorm, dus voordat je het weet staat de boot op het droge.

Neem graag dit soort foto's. Het lijkt allemaal hetzelfde, maar vind het zelf toch wel iets hebben

Er waren wat activiteiten waar je gratis aan kon deelnemen, dit waren met name informatie wandelingen over het eiland. Niet super spannend, maar als je toch niet van langs het zwembad hangen houdt dan is dit een goed alternatief. Tegen zonsondergang gingen we naar de pier om onder het genot van wat lekkere garnalen van de zonsondergang te genieten.

Een frame binnen een frame tijdens golden hour

Had zoveel mooie foto's van de zonsondergang dat ik eigenlijk niet wist welke te moeten kiezen. Check zeker de andere foto's voor nog maar zonsondergang foto's

Later in de avond gingen we naar de night walk waar je onder begeleiding van een ranger naar insecten en dieren gaat kijken op het resort. We zagen spinnen, alen, padden, vleermuizen en baramundi’s. De tweede dag was het weer vroeg opstaan om op de beauty sport tour te gaan. Dit was een tour over het eiland in een 4 wiel aangedreven bus, beetje een Dakarachtige bus zeg maar. We reden over het strand, door het regenwoud en het eiland beter te zien. Een van de hoogte punten was toch wel lake mckenzie echt een mooi meer. Achteraf zie ik wel dat ivm de felle zon de foto's erg statisch geworden zijn, maarja kan nu moeilijk nog even overdoen :P

Tegen de avond gingen we weer naar de pier om weer te kijken naar de zonsondergang. De derde dag was het weer tijd om te gaan, gezien onze ferry pas om 14:00 vertrekt konden we nog rustig aan doen voordat we onze reis naar Brisbane voortzetten.